GHD och värmeskydd

Många frågar mig viken plattång som är den bästa och jag kan säga utan tvekan att den absout bästa pattången på marknaden just nu är GHD. 
GHD är egentligen inte en plattång utan ett stylingverktyg. Med denna kan man både platta, locka, våga och ge håret volym. Plattorna som är keramiska är rörliga och runda i formen för att det ska fungerar på många olika sätt att styla sitt hår.
Tången blir aldrig varmare än 190 grader eftersom det finns ett chip i tången som gör att temperaturen aldrig stiger högre. 
I en vanlig plattång är det en termostart som gör att värmen pendlar mellan ca. 150-250 grader för att den ska hålla en medeltemperatur på 190grader. Detta gör att vanliga plattången sliter väldigt mycket på håret vilket inte GHD gör. 
 
 
 
 
 
 
Visste ni att hårets smältpunkt ligger på ca. 210-240 grader, många plattänger/locktänger kan man få upp till 230grader (t.ex. ga.ma plattänger). Hur varm blir din plattång/locktång? Vet du det? 
 
 
Många många människor skippar värmeskydd till håret innan de stylar sitt hår med både hårfön och värmeverktyg. Detta tycker jag är helt idiotiskt och jag blir så arg! Alla vet ju att om man sätter plattången på handen så bränner man sig direkt och dessutom blir det ett brännmärke, tänk då varje gång ni sätter plattången i håret, vad tror ni händer då? Såklart det blir brännmärke i håret med men det syns inte, men håret tar otroligt mycket skada och blir torrt, sprött och kan tillslut gå av. Dessutom kan detta leda till att hårfärgen du just färgade dig med inte blir jämn eller t.o.m. suger åt sig och blir svart eftersom hårets fjällskikt är så skadat. 
Så snälla tänk er för! Om ni vill ha ett vackert hår och dessutom vill att det ska växa och bli långt.
 
ANVÄND VÄRMESKYDD. Varje gång du använder ett värmeverktyg, inte varannan gång och inte ibland utan VARJE GÅNG! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh vilket bra tips! kikar faktiskt efter en plattång som inte bränner sönder för den jag har dödar mitt stackars hår! (Ga.ma) denna ska jag garanterat kika närmre på :)

Svar: Ja kolla på den plattången. GHD är grym och du kommer inte ångra dig! :D
Camilla Öberg

2012-11-19 @ 21:14:04
URL: http://Gabbis.myshowroom.se
Postat av: En chic mammas bekännelser

Du är så duktig hjärtat :D

Svar: <3
Camilla Öberg

2012-11-19 @ 21:26:29
URL: http://frureinhold.se
Postat av: Asa Backhouse

Great! Da hors vi imorgon da kanske! puss

2012-11-20 @ 00:41:58
URL: http://asabackhouse.blogg.se
Postat av: Therése

Har du något tips på bra värmeskydd till håret? :) Tycker alltid mitt hår känns så "smutsigt" när jag använder stylingprodukter i det.

Svar: Jag återkommer med detta vännen!!! :D
Camilla Öberg

2012-11-21 @ 14:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0